Tuesday, February 12, 2013

Në 5 vjet, 350 hektarë të reja me mandarina në Sarandë



Ministri i Bujqësisë konfirmon dhënien e subvencioneve për ujitjen me pika dhe infrastrukturën e grumbullimit
Ruli: Në 5 vjet, 350 hektarë të reja me mandarina në Sarandë
Ministri Genc Ruli ishte i ftuari kryesor në Festivalin e Mandarinës në Xarrë
Rreth 350 hektarë të reja me mandarina janë mbjellë vetëm në Rrethin e Sarandës gjatë pesë viteve të fundit. Shifra është bërë me dije nga Ministri i Bujqësisë Ushqimit dhe Mbrojtjes së Konsumatorit, i cili në “Festivalin e Mandarinës” tha se këto mbjellje janë realizuar  nga mbështetja me subvencione shtetërore. Gjatë takimeve që pati me fermerët e Komunës Xarrë, ministri Genc Ruli përgëzoi punën e bërë si dhe siguroi mbështetje të mëtejshme për të gjithë fermerët që do të angazhohen në mbjelljen e agrumeve. Së bashku me drejtorin e USAID, ministri Genc Ruli vlerësoi lart krijimin e kooperativës në Xarrë të Sarandës, pasi ky është një shembull i mirë ku tregohet se bashkëpunimi ka sjellë rritje të prodhimit, të të ardhurave dhe pjesëmarrjes se këtyre fermerëve në tregjet vendase e rajonale. “Është një kënaqësi që jam sot në tokën e agrumeve, në tokën ku begatia krijohet nga mençuria juaj dhe nga aftësia juaj për punë. Nuk duhet të shkojmë larg në kohë për të kuptuar se çfarë keni arritur të bëni. Boll të kujtojmë se në vitin 2005 ishin 130  hektarë agrume, ndërsa sot jeni prodhuesit më i madh i këtyre kulturave të vyera dhe keni arritur një prodhim prej gati 7-8 mijë ton, keni trefishuar eksportet dhe padyshim keni shumëfishuar të ardhurat tuaja. Unë i gëzohem faktin që këtu kemi jo vetëm një zgjerim të plantacioneve, por kemi padyshim të aplikuar bujqësinë më moderne. Boll të shohim rendimentin që keni arritur prej rreth 1.5 kuintal prodhim për bimë që kanë hyrë në prodhim të plotë dhe kjo është një mrekulli që disa vite më parë askush nuk do ta besonte”, – tha ministri Genc Ruli. Nëpërmjet USAID me “Projektin e Konkurueshmërisë”, në Xarrë është bërë i mundur krijimi i një kooperative, ku të gjithë fermerët kultivojnë, grumbullojnë dhe shesin mandarina dhe agrume të tjera. Mbjelljet e reja janë subvencionuar nga fonde shtetërore, dhe ministri ka ftuar fermerët që të aplikojnë për të marrë mbështetje financiare për projekte të tjera që mund të jenë ujitja me pika dhe infrastruktura e grumbullimit të prodhimeve. “Risia juaj si një fermë pilot është në urtësinë që keni pasur për të bërë dy zgjedhje të mëdha strategjike. Së pari ju keni ditur të aplikoni mes jush kooperimin, që ju ka mundësuar të ulni kostot, të kapni më kollaj tregjet, të përballoni më mirë tregtimin dhe eksportin e prodhimit tuaj. Së dyti ka qenë mençuria për tu specializuar në ato kultura, kryesisht mandarina dhe agrume, pasi kjo zonë ka avantazhet të natyrshme klimatike dhe pedologjike dhe padyshim zgjuarsia është çelësi i suksesit, ndjehem krenar që jam pjesë e një qeverie që ka ditur të mbështesë dhe shoqërojë këtë zhvillim. Po të mendojmë që në këto pesë vjet, vetëm mbjellje të reja të agrumeve në Rrethin e Sarandës janë rreth 350 hektarë, të financuara nëpërmjet subvencioneve të shtetit. Vetëm në Komunën Xarrë janë rreth 190 hektarë të financuara nga subvencionet e shtetit, apo janë rreth 250 hektarë të financuara për teknologjinë dhe ujitjen. Ajo çka ka bërë revolucion në zhvillimin e kësaj zone është infrastruktura rrugore. Në gjithë këtë zonë me rrugë të amortizuara tërësisht, ku mund të hyje më kollaj nga kodra me gomar, sot ka rreth 100 kilometra rrugë të asfaltuara dhe të standardeve më të mira. Unë do thoja që ju nuk jeni borxhlinj ndaj qeverisë, madje qeveria gjithmonë e më shumë do t’u mbështesë. I nderuar kryetar dhe të nderuar banorë, ju keni zbuluar sekretin magjik, që është sa ma shumë të punoni ju aq më shumë ju mbështesim ne”, – tha ministri i Bujqësisë, Ushqimit dhe Mbrojtjes së Konsumatorit. I gjithë prodhimi i Xarrës mund të jetë akoma më i suksesshëm në treg, nëse seleksionohet, duke ju përshtatur kërkesave të konsumatorëve dhe tregtarëve të agrumeve dhe për këtë qëllim qeveria do të mbështesë me kredi pa interes. “Ju po ngrini një qendër moderne të grumbullimit të produktit, por asaj qendre i mungon një linjë, që është ajo e seleksionimit të frutave për t`i ndarë ato sipas kategorive. Unë ju ftoj që ju në janar të bëni aplikimin për të përfituar nga fondet shtetërore të kreditimit 7 vjeçar me kreditim me 0 interes. Të nderuar banorë, meqenëse jemi në 100 vjetorin e Pavarësisë, po ju them që në këto 100 vjet kjo është qeveria që ka bërë më shumë për këtë zonë”, – tha ministri Ruli.
Projekti i Ujitjes
Ministri ka bërë me dije se vitin e ardhshëm do të nisë zbatimi i një projekti madhor kombëtar që synon ujitjen e sipërfaqeve problematike. Me anë të mbështetjes financiare nga donatorët do të arrihet që teknologjia moderne e ujitjes të ndihmojë të gjithë fermerët, sidomos ata të zonës së Sarandës, “Meqenë se jemi në 100 vjetorin e Pavarësisë, do ju përmend dhe dy premtime të qeverisë për vitin e ardhshëm. Padyshim, ai që do sjellë mbështetje të fuqishme për prodhimet e kësaj zonë është projekti i madh i ujitjes, që qeveria shqiptare e ka programuar nëpërmjet kredive që do të marrë nga Banka Botërore. Janë rreth 1.5 milion dollarë dhe vitin që vjen do të nisin punimet për të shtrirë rrjetin e ujitjes në zonën e Vrinës. Unë ju premtoj se vitin që vjen, çdo hektar i ri i mbjellë, apo dhe shtrirjen e rrjetit të ujitjes me pika do të subvencionohet nga skemat tona”, – tha ministri Genc Ruli

No comments:

Post a Comment